Sol, sol, sol

Både idag och igår (sorry för det missade inlägget, hörrni) så har jag bara vilat. Typ spelat gitarr, läst lite och suttit i trädgården med datorn i knät.
Jag har inte läst en enda bok på hela sommaren - men jag insåg igår att det behövde ändras på när jag hittade en lapp från min svensklärare där det stod att man ska ha läst ut minst en bok ("Gärna flera," enligt läraren) innan sommarlovets slut, och sedan redovisa inför klassen när skolan börjar igen.
Självklart så fick jag panik, och vände hela min bokhylla upp-och-ner (inte bokstavligt - jag lovar!) för att hitta en bok som jag inte redan har läst i mitt 14-åriga liv. Och eftersom det var just jag som letade, så hittade jag ju ingen.
Precis när jag hade gett upp allt hopp, så kom mamma och gav mig en bok som jag aldrig någonsin har hört talas om tidigare: "High Fidelity" av Nick Hornby.
Det är faktiskt en ganska komisk bok som handlar om en man som ser tillbaka på sitt liv som ung och gör 5-i-topp-listor på saker som har hänt. Det låter jättetrist, men LÄS DEN!!
___

När jag skulle mixtra lite med stil-/kodmallen igår, så lyckades jag på något skumt sätt radera min lilla välkomsttext och lägga tillbaka bloggrubriken högst upp i det vänstra hörnet. Suck. Att jag aldrig kan göra något rätt!
Aja, jag tar en titt på det senare, och njuter av det som är kvar av denna härligt soliga dag i stället!
Sedan så ska vi äta tacos och titta på en gapskratts-film som heter "Men in Black 2". Ettan såg vi igår ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0